Jumaat, 14 Oktober 2011

Kek Milo

salam semua..semoga semuanya sihat-sihat belaka ye..erm hari ni hari jumaat yang indah..mood rajin je..hari ni saya buat kek Milo kukus la..maklum lah rumah saya tak de oven.apa2 pun kukus je lah..tu je lah yang ada..kalau ada rezeki nanti saya nak beli oven lah..hehehe..kalu kak umh mak mesti best sebab ada 2 oven.satu oven nenek saya buat bahulu..dulu saya selalu tolong nenek buat kek bahulu tempahan pun banyak tapi sekarang nenek pun dok rok dah..lagipula saya dah kahwin dan juk jauh jadi tak de orang nak tolong.nenek saya masak memenag terbaik..eh..eh..dah melarat plak saya ni..hehhehe maaf je terlanjur ingat nenek dikampung..nnt saya cerita pasal nenek kesaynagan saya je..hari ni saya nak bagi resepi kek Milo..senang je buat kek Milo ni..resepinya di  bawah ni ye..


ni lah kek saya..maaf lah tak pandai nak deko..hehehhe
selamat menjamu selera..


bahan2
1 cwn milo
1 cwn gula pasir
1cwn susu cair
1 cwn susu pekat
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan mentega
1 1/2 cwn tepung gandum
1 sd soda bikarbonat
1 sd serbuk penaik
3 biji telur
cara2:
1-masak milo,gula,susu,mentaga dan minyak seketika.
2-ayak tepung.sodabikarbonat,serbuk penaik.
3-pukul telur sehingga kembang.campurkan bahan yang dimasak tadi seta masukan sedikit demi sedikit bahan yang yang diayak.pukul sehingga sebati.
4-panaskan kukus.setelah panas kukus kan kek milo selama 1 jam 15 minit.dah siap bolehlah dimakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

my baby

 BabyFetus Ticker
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...