Selasa, 22 November 2011

Dalam Kegembiraan di bibirku Hatiku menangis

ya allah ampunkan doasaku.bukan ku pinta  untuk jadi bergini.apa yang berlaku adalah ketentuanmu
ku redo n ikhlas segala ujian yang kau berikan padaku kerana aku adalah hambamu ya allah.ya allah aku tak sekuat yang ku sangka.aku bersyukur kerana masih memeliharaku.sedangkan aku kadang2 terlena dibuai kelalaian kesedihanku.tapi aku yakin "ku fayakun" darimu ya allah.


ya allah izinkan ku meluahkan rasa dalam blogku ni untuk tatapan masa hadapanku.bukan niat untuk mengaibkan rumah sesiapa tapi sekadar meluahkan perasaan yang lahir darilubuk hatiku.
pertama kali aku disahkan hamil pada ogos 2010 tetapi usia kandunganku tidak bertahan lama.aku keguguran pada dec 2010 (16 week).bertapa aku meratap menagis atas permergianya.di saat itu aku leka akan kesedihan yang ku alami.aku terlupa ada orang lain yang mempunyai dugaan lebih berat dariku..setelah aku disahkan hamil buat kali ke2nya baru lah aku tersedar.segala yang bernyawa(hidup)pasti akan (mati) kembali ke penciptanya.


bergitu juga dengan aku.aku pasti suatu hari nanti aku jua kan kembali kepada penciptanya.hanya allah  sahaja yang tahu masa,tempat,dan ketika nya...manusia sering bertanya SOAL JODOH.ANAK, Dll.padahal manusia itu tahu bahawa hidup,mati,jodoh,anak semua nya adalah ketentuan allah.semua itu adalah kerja Allah.kenapa manusia sibuk semua itu.sedangkan tugas yang allah berikan kepada manusia tidak pula manusia ambil berat(cakna).sepatutnya manusia fikir adakah aku ni telah menjadi khalifah yang baik? adalah amalanku cukup ku ku bawa ke alam akhirat.alam kekal abadi? adalah ku sudah bersedia melayari hidup ini seperti allah kehendaki dan suruhan nabiku? tapi hanya segelintir sahaja yang memikirkanya.termasuk lah diriku yang lalai sekarang aku sedar bahawa allah buat semuaya adlah yang terbaik untuk umatnya.
kita tidak tahu apa yg berlaku dimasa akan datang.sedangkan  pencipta kita (ALLAH) mengatahiu segalanya.SUBAHANALLAH WALHAMDULILAH WA ALA ILA HA'IL'LALLAH WALLAH U'AKHBAR.


setelah usia kandungan ku 12 minggu aku keguguran buat kali yang ke 2.tapi kali ini akau lebih tabah dan pasrah setelah ku berusaha menjaganya  dgn baik tapi mungkin jua bukan rezekiku.aku keguguran pada malam raya ramadhan tahun ini iaitu 29 /8/11. semua ahli keluarga yang terdekat memahami aku waktu itu.aku tidak banyak bercakap ttp hanya tersenyum..menunjukan aku kuat dimata mereka.ku tidak mahu mereka tahu apa yang ku rasai saat itu.hanya mampu tersenyum bila rakan2,sanak saudara menyoal tentang anak.tanpa aku sedari aku telah hamil buat kali yang ke3 pada 28/10/11.pada dasarnya ku pi ke klinik unutk ambil vitamin sayur n tambah darah merah kerana selalu rasa letih& lesu.aku bersyukur dan berharap sangat yang ke3 ni akan lahir dgn selamat pada tahun depan.aku banyakan solat sunat tanda ku bersyukur pada allah tetepi apa kan dayaku.allah maha mengatahui apa yang dicorakan utkku.ku diuji lagi buat kali ke3 aku gugur pada 10/11/11(7 week).dan aku pantang macam biasa.kini aku hanya mampu berdoa.berusaha& bertawakal padamu ya allah kerana pasti allah akan berikan ku zuriat buatku dan hubby suatu hari nanti.


buat teman2 yang senasib denganku jangan putus asa,berdoalah kerana allah itu maha mendengar,berusahalah selagi termampu.bersangka allah baik pada allah pasti adalah sedang mencoret yang terbaik untuk kita.pesanan buat diriku juga jgn mudah tersinggung dgn soalan soal anak.kerana aku harus serahkan jawapan semua pertanya itu pada allah kerana DIA sahaja yang tahu jawapanya.mungkin diriku diuji dengan bergini,sedangkan orang lain diberi ujian lebih berat daripada ini.

1 ulasan:

  1. HYE..
    SY NAK TAW LATEST UPDATE PASAL AWAK LEH?

    SY TERTARIK DGN CERITA AWAK DEKAT RATUHATI.
    UPT,SCAN XNMPK TP HAMIL..

    BalasPadam

my baby

 BabyFetus Ticker
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...