Rabu, 9 Mei 2012

SEMUANYA MILIK ALLAH

assalamualikum.alhamdulilah bersyukur kepada allah yang memberikan saya nafas dan kehidiupan pada hari ini.subahanallah walhamdulillah wa la illa ha''illlah allah hu akbar...tiada kuasa lain selain allah.deengan izin alllah hari ni saya ingin mencoretkan kata buat tatapan semua.
siapa yang berhak keatas diri kita?

siapa yang memberi kita kehidupan?

siapa yang mengurnikan kebolehan tertentu buat kita?

siapa yang memberikan kita rezeki?

siapa yang menberikan sita suami/isteri?

siapa ynag mengerakan bumi?

siapa yang menciptakan alam?

siapa yang hidpan manusia/haiwan/tumbuhan dll?

siapa yang memberikan kita ilmu?

siapa yang menciptakan gunung dan lautan?

sudah tentu jawapannya ALLAH..ALLAH yang memberikan segalanya buat kita...tapi adakah kita bersyukur kepadanya??adakah kita menunaikan kewajipan keatasnya?adakah kita sudah bersedia bertemu denganya?tanya pada hati ..diri yang dimiliki ini tiada hak tidak mengejakan suruhanya..tetapi kebanyakan manusia sekarang melalaikan tanggunjawapnya ke pada allah tanpa segan silu.tanpa risau sedetik pun dihatinya..tidakah manusia akhir zaman ini takut atas kekuasaan allah.ya allah semoga aku,keluargaku,teman-temanku.sahabatku serta orang yang beriman diberkati olehmu ya allah.

PUISI HATIKU PADAMU YA ALLAH


ALLAH
DI SAAT AKU DILAHIRKAN
HANYA ENGKAU YANG TAHU
SAAT DAN KETIKANYA
DI SAAT AKU MATI
HANYA ENGKAU SAHAJA YANG TAHU
MASA DAN TEMPATNYA

ALLAH
KETIKA KU SEDIH
HANYA PADAMU AKU MEMOHON
KETIKA AKU SAKIT
HANYA ENGKAU YANG TAHU
BERTAPA PERITNYA KU ALAMI
KETIKA AKU MENERIMA DUGAAN DARIMU
YANG ENGAKU YANG KU CARI
ALLAH
KAU TAK PERNAH JEMU
MENERIMA RINTIHANKU
WALAUPUN KETIKA APAPUN
KAU PASTI MENDENGAR
ALLAH YANG PEMURAH
MEMERIKAN SEGALNYA PADA MAKLUKNYA
HANYA AKU YANG SERING LALI KETIKA
KESENGAN YANG KAU BERIKAN
YA ALLAH
WALAUPUN KU TAK NAMPAK
TAPI AKU PASTI KAU MELIHATKU
KU PASTI KAU MENJAGAKU
KU PASTI KAU MENCORETKAN
KEHIDUPAN YANG TERBAIK BUATKU
AKU YAKIN PADAMU YANG ALLAH
TIADA KUASA LAIN DARIPADAMU
YA ALLAH

sekian..wasalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

my baby

 BabyFetus Ticker
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...