Isnin, 14 Mei 2012

ANAKKU SEMAKIN AKIF DIDALAM RAHIMKU

ANAKKU SEMAKIN AKIF DIDALAM RAHIMKU

Assalammulaikum.alhamdulilah hari ni allah memberikan izin ku mencoret kata lagi dalam blogku ini.
Semalam dalam cuaca yang sangat panas entah kenapa aku rasa sakit perut dan lelah je.
dari tgh hari sampai lah petang perutku menegang dan sakit.aku pula berfikir kenapa lah macam ni.setahu aku sebelum aku jatuh dulu selalu rasa macam ni.tapi sekarang dah dah 2 bulan tak rasa macam ni.aku pun pelek.sakit senak perut ku menjadi2 sampai ke malam.
pulang dari kerja biasanya aku akan memasak tapi hari ni aku betul2 tak larat nak masak.aku cuma masak nasi dan ku minta tolong habi belikan lauk.aku pun mandi perut ku tak senak mana.tapi selepas solat isyak dia kembali senang.melihat keadaan ku yang senak perut dan mengah2 macamorang berlari laju.hubby pun rasa risau.dia ajak ke klinik tapi aku tak mahu pergi.aku kata tak pe lah esok2 baik lah ni.hubby kata takkan nak biar macam ni je.tak pe aku jawab.
tak lama tu aku rasa nak pensan,hubby pun cakap jom pi bidan lah.aku pun tak larat nak jawab balik.aku rela je lah pi umh bidan.bidan pun rasa2 perutku.dia kata anak nak membesar memang macam ni.tambah anak aktif menendang.aku bagaikan tak percaya je bila bidan tu letakkan tanganku diatas perut sambil menekan kan aku dapatakn beraasakan kaki anak dalam kandungan ku buat kali pertam.ku kata apa ni macam sesuatu.bidan kata ni lah kaki dia.patutlah ku sakit sangt kat situ rupa2nya baby ku aktif menendang di bahagian tu.aku bersyukur pada allah kerana memberikan aku merasai detik2 ini.aku bersyukur sangat kerana anakku kembali aktif.sekarang anakku dah masuk tujuh bulan.hujung bulan ni aku akan menbuatkan kenduri kesyukuran 7 bulan.semoganya kan berjalan dengan lancar.amin

PUISI BUAT ANAKKU

Kau hadir dalam diriku
membuatkan aku sentiasa berasa
setiap hari2 yang ku lalui
penuh makna
setiap hari2 yang ku  lalui
adalah pegembaraan yang terindah

anakku
kau penyeri hidupku
kau adalah kurniaan allah
yang paling bernilai buat ku
kau adalah amanah buatku dan suami

anaku
ku harap kau sihat dalam rahimku
ku harap kau menjadi anak2 yang soleh
ku harap kau berjaya dalam hidupmu
ku harap kau rais cita2 mu
ku arap kau menjadi umat muhamad yang terbaik
buat allah dan rasul
ku harap kau menjadi hamba allah yang bertawqa
ku harap kau sentiasa dilindungi&diperlihara oleh  allah
amin.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

my baby

 BabyFetus Ticker
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...